Hur blir resultatet med id (repris, många undrar över sminket)

Första bilden på en härligt osminkad Sara iförd Nattlinne=)




lite flammig å prickig, sånna här bilder gillar jag inte att visa=)

Sedan har jag använt foundation medium blandat med lite solpuder. Jag börjar med en maxtäckande borste för att komma åt runt ögonen och näsvingar plus att täcka allt rött som är i mitt ansikte.


Så här mycket puder tar jag till ena halvan av ansiktet, det är både solpuder och foundation, detta ärt stora locket så det lilla locket får man täcka botten på.

Jag jobbar in det i en kabukkiborste så mycke att dett inte syns, dets ka bli som en onsynlig kräm i borsten


Masserar in i hela ansiktet för att få ett jämnt och fint resultat, Ju längre man masserar desto finare. .Pulvret i locket räckeer till ena halvan av ansiktet sedan lika mycket till andra halvan..

Betydligt jämnare hy nu.


Jag lägger på lite rouge true med en rouge borste

Efter detta lägger jag mineral veil som gör att sminket sitter hela dagen, det gör att man får en len yta å håller glans borta. Detta sveper jag på med en buffborste. detta ska alltså inte jobbas in i borsten



lite svårt att visa skillanden med veilen på bild men den gör mycker en favorit produkt för mig..Jag blir välldigt lätt blank men med veilen håller till å med jag mig matt=)


Jag fyller också i brynen lite lät för att det inte ska finnas några luckor. Använder färgen auburn och en bryn pensel

ena brynet ifyllt.., ser ni vilket?


På ögonen lägger jag en ljus sjugga från id och en blåskugga som heter azur



här ser ni även brynet lite bättre..

Viktigt att lägga en svart kant som markerar ögon formen å gör å att det inte kommer knalliga färger precis intill ögonvitan..ser ni längre ner..


sedan snodde sambon badrummet så jag fick gå ner å byta om å fixa håret istället=)

Maskaran kvar, jag lägger först id lashbuilder som skyddar dina fransar + gör dem både lite längre och tjockare, bra för mig som knappt har några.. Efter det har jag använt svart maskara.



Sist men inte minst ett rosa läppstift och transparent buxom gloss från id som ger lite plut.
Här har jag lagt den svarta kanten å suddat ut skuggan lite, inga skarpa kanter här inte=)




La på en dust till av veil nu när jag var klar





Här har ni alltså en vardagsmakeup eller fest makeup som du snabbt fixar på morgonen..
Id smink är inte för svårt för någon, går inte att misslyckas..


Ni vet att id är ett 100% igt mineral smink som är bra för din hud. Som ni ser ger det även ett väldigt naturligt resultat.. Är ni sugna på att testa eller har frågor så mailar ni mig
Här

Jag har bra priser och står alltid för frakten till mina kunder. Betalning sker inte vi nätet utan med faktura. Fler tips och bilder kan ni också se hemsidan
Här kommer lite bilder på tjejer jag sminkat med just id smink.



 

Här är en bild på mig där jag lagt på lite radiance för skimmer=)




 
Före                               Efter
kram

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du borde göra ett videoinlägg om hur du lägger på sminket. Jag fick hem sminket idag och kollar ¨på dvdn men jag hänger inte med för att det är på engelska :$

Postat av: Therese B

Hej!



Kul att du hade en blogg oxå! Har precis provat mitt nya fina smink-kitt och är verkligen supernöjd!!! :)

Nu har jag kollat in din blogg och bestämt mig för att även köpa ett Buxom-lipgloss! Skickar beställningen till dig imorgon!

Är otroligt nöjd med den service du erbjuder och den snabba leveransen!

Tusen tack!



Hälsn från en mycket nöjd kund!!! :)

2009-11-25 @ 19:16:48
Postat av: Sara

Therese.. vad kul att du gillar sminket...ha det så bra=)

2009-11-25 @ 23:20:01
Postat av: Minnie

Hej Gumman! Skulle du kunna ge mig feedback på min blogg, jag vill göra bloggen bättre och mer intressant och behöver din åsikt. Din åsikt betyder jätte mycket för mig, hoppas du vill ta din tid och ge mig dina förslag och tips.



Kram Minnie :)

2009-12-05 @ 16:47:32
URL: http://www.minnies.se
Postat av: denice

hejsan! fin blogg!! hur mycket kostar startkittet?? svara så snabbt som möjligt! kram!

2009-12-07 @ 15:17:09
URL: http://wikstrooomdenice.blogg.se/
Postat av: Isabel

Superfin som alltid :)

Jane Norman i sthlm finns inte kvar längre :( Vart ska vi nu handla våra kläder? :(

2009-12-09 @ 21:13:39
URL: http://vivalavida.blogg.se/
Postat av: Isabel

Det stämmer att de lagt ner gallerian. Jag hoppas att de kommer öppna någon annanstans men än så länge har jag varken hört eller sett ngt...



Hahah, ja du och jag får ta och åka utomlands till en butik ist ;) Det var en bra idé! =)

Kramar



PS.blogga mera tack =)

2009-12-14 @ 14:49:17
URL: http://vivalavida.blogg.se/
Postat av: jen

Älskar verkligen Id. Skulle vilja köpa mer av märket.

Hoppas allt är bra med dig.

Kram

2009-12-16 @ 15:15:50
URL: http://jenfager.blogg.se/
Postat av: P. ;)

Fin du är, hoppas allt är bra.

2011-10-28 @ 21:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback